Ця сторінка мого блогу для вас. Усі батьки хочуть, щоб їхні діти були здоровими, слухняними, аби добре вчилися, і, зрештою, виросли хорошими людьми. І як багато залежить здійснення цих ваших мрій, сподівань від вас самих, від нас, дорослих. Напевно, кожен із батьків хоча би раз задавав собі запитання: "А чи правильно я поступаю? Чи хороший я батько, чи хороша я матір для своєї дитини?" Спробуємо потрудитись над створенням особистості вашої дитини разом? Адже діти - це найцінніше, що в нас є. Можна жити поряд в одній квартирі і бути для дитини чужим. Ми хочемо, щоб наші діти були щасливими. Якщо ви бачили старий фільм "Доживемо до понеділка", то неодмінно пам'ятаєте зміст твору на тему "Що таке щастя?", який написав головний герой. Твір з п'яти слів: "Щастя - це коли тебе розуміють". Зрозуміти дитину, допомогти їй цьому світі, іноді жорстокому, безжальному - завдання батьків. Це непросто... Але можливо, якщо потрудитись. Адже виховання дитини - це важка праця. "Ми відповідаємо за тих, кого приручили" - так казав Лис у казці Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц". Ми відповідаємо за тих, кого привели у цей світ...Як навчитись любити дітей (майже всі впевнені, що це вміють), як зробити так, щоб дитина у будь-якому віці хотіла додому, хотіла бути поряд з найдорожчими їй людьми, про мистецтво любити на цій сторінці.
Ця сторінка мого блогу для вас. Усі батьки хочуть, щоб їхні діти були здоровими, слухняними, аби добре вчилися, і, зрештою, виросли хорошими людьми. І як багато залежить здійснення цих ваших мрій, сподівань від вас самих, від нас, дорослих. Напевно, кожен із батьків хоча би раз задавав собі запитання: "А чи правильно я поступаю? Чи хороший я батько, чи хороша я матір для своєї дитини?" Спробуємо потрудитись над створенням особистості вашої дитини разом? Адже діти - це найцінніше, що в нас є. Можна жити поряд в одній квартирі і бути для дитини чужим. Ми хочемо, щоб наші діти були щасливими. Якщо ви бачили старий фільм "Доживемо до понеділка", то неодмінно пам'ятаєте зміст твору на тему "Що таке щастя?", який написав головний герой. Твір з п'яти слів: "Щастя - це коли тебе розуміють". Зрозуміти дитину, допомогти їй цьому світі, іноді жорстокому, безжальному - завдання батьків. Це непросто... Але можливо, якщо потрудитись. Адже виховання дитини - це важка праця. "Ми відповідаємо за тих, кого приручили" - так казав Лис у казці Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц". Ми відповідаємо за тих, кого привели у цей світ...Як навчитись любити дітей (майже всі впевнені, що це вміють), як зробити так, щоб дитина у будь-якому віці хотіла додому, хотіла бути поряд з найдорожчими їй людьми, про мистецтво любити на цій сторінці.
В школу с удовольствием
Хотите, чтобы Ваш ребенок ходил в школу с удовольствием?
1. Не говорите о школе плохо, не критикуйте учителей в присутствии детей.
2. Не спешите обвинять учителя в отсутствии индивидуального подхода, задумайтесь над линией собственного поведения.
3. Вспомните, сколько раз Вы сидели с ребенком и наблюдали за его работой над уроками.
4. В случае конфликтной ситуации в школе постарайтесь устранить её, не обсуждая подробности с ребенком.
5. Следите, чтобы Ваш ребенок вовремя ложился спать. Невыспавшийся ребенок на уроке – грустное зрелище.
6. Пусть ребенок видит, что Вы интересуетесь его заданиями, книгами, которые он приносит из школы.
7. Читайте сами, пусть ребенок видит, что свободное время вы проводите за книгами, а не у телевизора.
8. Учите ребенка выражать мысли письменно: обменивайтесь с ним записками, пишите вместе письма. Если ребенок рассказывает Вам о событии, которое произвело на него впечатление, то предложите ему записать этот рассказ, а вечером прочитать всем членам семьи.
9. Принимайте участие в жизни класса и школы. Ребенку приятно, если его школа станет частью Вашей жизни.
10. В школе Ваш ребенок может столкнуться с очень критическим отношением к себе. Помогите ему не утратить веры в себя.
Что такое "хорошо", или Накипело...
Мы живём в очень сложное время... С одной стороны, это время компьютеризации, увеличивающейся в разы информации. А с другой - множество проблем, с которыми может столкнуться современный ребёнок не только на улице, но и в Интернете. Но, наверное, самое главное для родителей - это не просмотр очередного сериала по ТВ, не постоянное повышение своей квалификации для удовлетворения своих амбиций или комплексов, не общение в социальных сетях, не обсуждение последних сплетен по работе, а их дети.
Нет идеальных детей, также как и нет идеальных родителей. Часто сами родители подают плохой пример своим детям. Как ребёнок будет уважать учителя, прислушиваться к его мнению, если мама дома, за глаза, называет учителя не иначе как "дура" или того хлеще? Как ребёнок будет соблюдать правила школы, если мама каждое утро, отводя его в школу, ругается с дежурным учителем и отталкивает в стороны дежурных учащихся, чтобы её роднулечка проскочил без сменной обуви или школьной формы? Как может шестиклассница понять, что курение - это вред, если родители дома курят прямо в комнате?
А ещё, наши дети иногда являются абсолютно беззащитными перед соблазнами улицы, и здесь самое главное для родителей - НЕ ПРОПУСТИТЬ ТОТ МОМЕНТ, КОГДА НУЖНО ВМЕШАТЬСЯ! Не надо одевать "розовые очки" и думать, что беда бывает только у соседа, а у вас - никогда. Нужно ЗНАТЬ, чего опасаться и как с этим бороться.
Мы живём в очень сложное время... С одной стороны, это время компьютеризации, увеличивающейся в разы информации. А с другой - множество проблем, с которыми может столкнуться современный ребёнок не только на улице, но и в Интернете. Но, наверное, самое главное для родителей - это не просмотр очередного сериала по ТВ, не постоянное повышение своей квалификации для удовлетворения своих амбиций или комплексов, не общение в социальных сетях, не обсуждение последних сплетен по работе, а их дети.
Нет идеальных детей, также как и нет идеальных родителей. Часто сами родители подают плохой пример своим детям. Как ребёнок будет уважать учителя, прислушиваться к его мнению, если мама дома, за глаза, называет учителя не иначе как "дура" или того хлеще? Как ребёнок будет соблюдать правила школы, если мама каждое утро, отводя его в школу, ругается с дежурным учителем и отталкивает в стороны дежурных учащихся, чтобы её роднулечка проскочил без сменной обуви или школьной формы? Как может шестиклассница понять, что курение - это вред, если родители дома курят прямо в комнате?
А ещё, наши дети иногда являются абсолютно беззащитными перед соблазнами улицы, и здесь самое главное для родителей - НЕ ПРОПУСТИТЬ ТОТ МОМЕНТ, КОГДА НУЖНО ВМЕШАТЬСЯ! Не надо одевать "розовые очки" и думать, что беда бывает только у соседа, а у вас - никогда. Нужно ЗНАТЬ, чего опасаться и как с этим бороться.
Нет идеальных детей, также как и нет идеальных родителей. Часто сами родители подают плохой пример своим детям. Как ребёнок будет уважать учителя, прислушиваться к его мнению, если мама дома, за глаза, называет учителя не иначе как "дура" или того хлеще? Как ребёнок будет соблюдать правила школы, если мама каждое утро, отводя его в школу, ругается с дежурным учителем и отталкивает в стороны дежурных учащихся, чтобы её роднулечка проскочил без сменной обуви или школьной формы? Как может шестиклассница понять, что курение - это вред, если родители дома курят прямо в комнате?
А ещё, наши дети иногда являются абсолютно беззащитными перед соблазнами улицы, и здесь самое главное для родителей - НЕ ПРОПУСТИТЬ ТОТ МОМЕНТ, КОГДА НУЖНО ВМЕШАТЬСЯ! Не надо одевать "розовые очки" и думать, что беда бывает только у соседа, а у вас - никогда. Нужно ЗНАТЬ, чего опасаться и как с этим бороться.
За якими підручниками та програмами навчатимуться 4 і 7 класи? МОН рекомендує
У разі, якщо з фінансових причин нові підручники не будуть доставлені школам до початку нового навчального року, Міносвіти пропонує в навчально-виховному процесі використовувати підручники та матеріали інших років.
Про це йдеться у методичних рекомендаціях
надісланих Міністерством освіти і науки України до загальноосвітніх навчальних закладів.Про це йдеться у методичних рекомендаціях
Рекомендації стосуються використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні предметів інваріантної складової навчального плану у 4-х та 7-х класах 2015/2016 навчального року.
Також, у рекомендаціях наголошується, що у 2015/2016 навчальному році початкова школа повністю переходить на нові навчальні програми, відповідно четвертокласники продовжують навчання і за новими предметами, такими як: «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика». Рекомендації щодо використання навчальної літератури у початкових класах ви можете завантажити за наступним посиланням.Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо використання навчальної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні предметів інваріантної складової навчального плану в 4 та 7 класах 2015/2016 навчального року.
Початкова школа (4 клас). У 2015/2016 навчальному році початкова школа повністю переходить на нові навчальні програми, відповідно, четвертокласники продовжують навчання і за такими новими предметами, як: «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика». У разі, якщо з фінансових причин підручники не будуть доставлені до початку навчального року, пропонуємо в навчально-виховному процесі використовувати по можливості підручники 2004 року, робочі зошити (за згодою батьків) та додаткові дидактичні посібники.
Українська мова і література (7 клас). У зв’язку з розвантаженням навчальних програм для учнів 5-9 класів відбулися зміни в мовній та мовленнєвій змістових лініях, що відображено в додатку до листа Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 р. № 1/9-305 “Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році”. Звернемо увагу саме на ті нові теми, що не висвітлені в шкільних підручниках з української мови та літератури для 7 класу, за якими учні ЗНЗ працюють протягом останніх кількох років. Новими в чинній програмі є тема вступного уроку “Літературна норма української мови”, а також тема “Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника”. В оновленій програмі з української літератури для 7 класу з’явилося кілька творів, що раніше вивчали в 6 класі (вірші Л. Костенко “Дощ полив…” і “Кольорові миші”), а також ті, що вперше до неї потрапили.
Іноземні мови (4 і 7 класи). Кардинальних змін програма з іноземних мов для учнів 4-х та 7-х класів не зазнала, оскільки до неї не було внесено нового матеріалу, отже, вчителі можуть використовувати підручники попередніх років видання.
Історія України (7 клас). Нова програма з історії України містить суттєві зміни порівняно із попередньою. Вони стосуються як змісту, так і впровадження елементів сучасних методів навчання і, що не менш важливо, історичної термінології. У шкільний курс вводиться термін «Русь-Україна».
Всесвітня історія (7 клас). До навчальної програми для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів із всесвітньої історії було внесено низку змін, що потребують критичного підходу, певної трансформації матеріалу порівняно з підручниками, виданими в 2007 році. Навчальна програма для учнів 7 класу передбачає практичні заняття, яких не було в попередній програмі.
Математика (7 клас). За оновленою програмою вивчення курсу алгебри в 7 класі починається темою «Цілі вирази», яка у підручниках з алгебри розкривається у другому розділі. Загальні ж відомості про рівняння та їх основні властивості, яким присвячений перший розділ, розглядаються за оновленою програмою у 6 класі при вивченні теми «Раціональні числа та дії з ними». Тому пропонуємо перші два-три уроки присвятити повторенню основних властивостей рівнянь і розв’язуванню текстових задач за їх допомогою. Із курсу геометрії вилучено задачі на побудову. Тому пропонуємо тему «Геометричні побудови» і відповідний розділ підручника розглядати як додатковий матеріал для учнів, які цікавляться математикою, призначений для самостійного (або під керівництвом вчителя у позаурочний час) опрацювання, і який не підлягає оцінюванню.
Географія (7 клас). Зміни в навчальній програмі стосуються насамперед змісту вступу, в якому розглядаються питання об’єктів вивчення географії материків і океанів, джерел географічної інформації, а також класифікації географічних карт за різними ознаками. Два розділи, що стосувалися природних особливостей материків і океанів, об’єднані в один «Закономірності формування природи материків та океанів», у якому послідовно розкриваються основні географічні закономірності.
Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році та щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін докладніше на сайті Міністерства освіти і науки України
За інформацією Міністерства освіти і науки України
Україна готується до зими: канікули збільшаться, а мінімально допустима температура знизиться
13 серпня Кабінет Міністрів України оприлюднив Розпорядження від 5 серпня 2015 р. № 809-р “Про затвердження плану заходів з підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу до осінньо-зимового періоду 2015/16 року та його проходження”.
Так, зокрема, Кабміном визначено, що до 1 жовтня Міністерство освіти і науки України та Міністерство охорони здоров’я мають “проаналізувати можливості збільшення строків канікул в осінньо-зимовий період у всіх навчальних закладах”. А центральні органи виконавчої влади (відповідно до компетенції), обласні та місцеві держадміністрації зобов’язані забезпечити навчальні та заклади охорони здоров’я додатковими джерелами енергопостачання.
Крім того, цього року може змінитись і норматив щодо мінімально допустимої температури у житлових приміщеннях з 18°С до 16°С. Пропозиції щодо цього мають подати Мінрегіон та МОЗ уже до 15 вересня.
Не залишились поза увагою урядовців і енергозберігаючі заходи – рекомендації щодо їх виконання, згідно з Розпорядженням, повинні розробити Держенергоефективності, Міненерговугілля, Мінрегіон до 30 серпня.
Тож, щоби діти не мерзли у школах, найімовірніше, знову будуть збільшені/перенесені канікули, а освітяни утеплюватимуть приміщення, переобладнуватимуть і ремонтуватимуть котельні. За нинішніх обставин це необхідні заходи.
Джерело: http://pedpresa.ua/
Запитання- відповідь
1. Скільки зошитів з математики треба завести і як їх вести?
Вимоги щодо ведення та перевірки зошитів з математики
Положення
про вимоги щодо ведення та перевірки
зошитів з математики в загальноосвітніх навчальних закладах
I. Загальні положення
1.1. Дане Положення розроблено на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
1.2. Положення визначає основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з математики.
1.3. Ведення зошитів з математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов'язковим.
1.4. У зошитах виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .
II. Види письмових робіт учнів
2.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є :
• вправи та задачі з математики;
• складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;
• самостійні та контрольні роботи.
2.2. Форми поточних та підсумкових письмових робіт:
• контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
• контрольні роботи в тестовій формі;
• комбіновані контрольні роботи;
• самостійні роботи.
Поточні контрольні роботи мають на меті перевірку засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на його вивчення, а також здібностей учнів класу.
Для проведення поточних контрольних робіт учитель може використовувати цілий урок або його частину.
Підсумкові контрольні роботи проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.
Підсумкові контрольні роботи проводяться в кінці семестру, року.
Кількість, характер самостійних робіт та час, відведений на їх проведення, визначається вчителем.
ІІІ. Кількість і призначення учнівських зошитів
3.1. Для виконання класних і домашних робіт учні повинні мати таку кількість зошитів:
• з математики 5 — 6 класи - два зошити;
• з алгебри 7-9 класи - два зошити;
• з алгебри та початків аналізу 10-11 класи - один зошит;
• з геометрії 7-11 класи - один зошит.
3.2. Для контрольних робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:
в 5-6 класах - 1 зошит для контрольных робіт з математики;
в 7-11 класах - 2 зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.
3.3. В разі використання зошитів з друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, вчитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року.
3.4. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою, або на окремих аркушах.
IV. Порядок ведення зошитів з математики
Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:
4.1. Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.
4.2. Оформлення титульної сторінки зошита :
Зошит
для робіт з математики(алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)
учня(учениці)_______ А класу
загальноосвітньої школи №_ І-ІІІ ступенів
Прізвище та ім'я (в родовому відмінку)
4.3. Зберігати поля з зовнішньої сторони.
4.4. Вказувати дату виконання роботи : число цифрами, а місяць прописом.
4.5. Вказувати, де виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.
4.6. Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .
4.7. Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності - із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.
4.8. Невірні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз - тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.
V. Порядок перевірки письмових робіт учителями
5.1. Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи,
перевіряються:
перевіряються:
• з математики в 5 та 6 класах - один раз на тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше однієї на вибір вчителя);
• в 7-9 класах - один раз на два тижні у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше двох на вибір вчителя);
• в 10-11 класах - один раз на місяць у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше двох на вибір вчителя).
Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Вчитель також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо).
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць. До уваги береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.
5.2. Всі види контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.
5.3. Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
5.4. У роботах, що перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:
• при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку.
• підкреслення і виправлення помилок здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;
• при виставленні балу за роботу вчитель керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
5.5. Результати контрольних, самостійних робіт обов'язково заносяться до класного журналу.
За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір учителя.
5.6. Після перевірки письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими завданнями, контрольних робіт у тестовій формі, комбінованих контрольних робіт) в контрольних зошитах проводиться корекційна робота.
Поради психолога
Якщо дитина не хоче вчитися:
Більшість проблем сучасного навчання актуальні не тільки для вчителів, батьків. В першу чергу вони відображуються на розвитку дитини, її поведінці, навчальній діяльності. Низька успішність, дезадаптація, недостатній рівень культури, що безпосередньо впливає на поведінку та спілкування учня, - далеко не повний перелік труднощів, які виникають майже щодня. Однією з проблем, яка заслуговує особливої уваги, є відсутність інтересу до навчання, небажання учня йти до навчального закладу. Дуже часто дитина не може відповісти на питання "Чому ти ходиш до навчального закладу?". Дитина намагається уникнути відповіді, тому що не знає відповіді або не може чітко сформулювати. Найчастіше на це питання діти відповідають: "Вчитися!". Дійсно, інший варіант важко уявити. Таку відповідь дитина вважає єдиною вірною, навіть якщо дійсна мета перебування її в навчального закладі далека від пізнання нового. Значення слова "вчитися" в дитячому розумінні може бути набагато ширше. Бажання зустріти друзів, побігати, пограти, поділитися новинами дитина також відносить до розуміння навчання. Якщо такі бажання дитина не може реалізувати, навчання може втратити для неї свою привабливість і припинити викликати інтерес. У даному випадку мова йде не про внутрішній інтерес до предмету пізнання, наявність якого само собою забезпечує гарне навчання і знімає проблему негативного відношення до навчання. У відповідності до психологічної формули "інтерес-стимул-реакція на стимул-мотив дії-сама дія", позбавив дитину стимулу, немає сенсу чекати від неї успішного розв’язання задач.
Вислови, яких ніколи не повинна чути ваша дитина:
- «Підеш до школи, – ще довідаєшся...», «Може там з тебе людину зроблять !...»
- «Мені такий хлопчик (таке ледащо...) не треба ...!»
- «Вчитель не такий», «Група не підходяща, – не така, як сусідня», «Школа взагалі гірша, ніж … (!)»
- «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»
- «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта...»
- «А чого від нього чекати гарного? Він же...»
- «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу...», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку... Ще чого!..»
- «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти...»
- «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу... Втомилася я вже прибирати після тебе...»
- «І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати...», «Скільки це може продовжуватися...»
- «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка... Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею...».
Вислови, які хотіла б почути ваша дитина:
- «Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»
- «Я подумала, а що, як нам зробити отак... Знаєш, а у бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше...»
- «Я тебе так люблю... Ти нам дуже потрібна...»
- «Ми з татом хочемо, щоб ... , тому, що....»
- «Я в тебе вірю...», «Подумай ще раз,... я теж колись зробила таку саму помилку...»
- «Якщо вчителька саме так просила написати, то, звичайно, звісно ж...»
- «А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не запропонував Толі свою допомогу.... Я зробила б так...»
- «Колись давно я теж була у схожій ситуації... Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити...»
- «Давай з татом порадимося... Разом ми вигадаємо найкращий вихід...»
- «Мені було б приємно, якби ти... А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»
- «У тебе сьогодні такий войовничий настрій... То може оголосимо війну бруду й пилу ... Допоможеш мені...»
- «В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально... Що, як ми зробимо так...»
Пам’ятайте:
Виховуйте дітей так, щоб в один чудовий день почути:
- Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.
- Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою.
- Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини.
- Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.
- Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.
- Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям.
- Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Виховуйте дітей так, щоб в один чудовий день почути:
- Дякую вам за те, що давали мені чесні відповіді на важкі запитання.
- Дякую вам за те, що ви завжди з розумінням відносились до мого бажання бути незалежним і давали мені свободу.
- Дякую вам за те, що ви дозволяли мені робити помилки.
- Дякую вам за те, що ви завжди так доброзичливо відносились до моїх друзів.
- Дякую вам за те, що ви ніколи не нагадували мені про мої помилки.
- Дякую вам за те, що ви пробачали мої грубі та образливі слова і зауваження.
- Дякую вам за те, що намагалися давати мені більше безумовної батьківської любові, ніж грошей.
- Дякую вам за те, що ви навчили мене поважати авторитет інших людей, цінувати відвертість.
- Дякую вам за те, що ви виступали проти моїх хибних та неприємних вчинків, ніколи не погоджуючись з ними.
Комментариев нет:
Отправить комментарий